Succession: Season 2
Kompozytor: Nicholas Britell
Rok produkcji: 2020
Wytwórnia: WaterTower Music
Czas trwania: 39:42 min.

Ocena redakcji:

Sukcesja: Sezon 2

„…miks bardzo klasycznej muzyki na małą orkiestrę ze współczesnymi modyfikacjami…”

Minął rok i wróciła „Sukcesja”, która tym razem nie skupia się na budowaniu postaci, lecz od razu rzuca nas w wir akcji. Jak wyjść z kłopotliwej sytuacji oraz potencjalnego wtargnięcia wroga do imperium? Dużo intryg, masa smolistego humoru, nadal fenomenalnie zagrane oraz napisane odcinki, z finałem, który kończy się… cliffhangerem. Innymi słowy – poziom zachowany. Także pod względem muzycznym, gdyż przedłużono współpracę z Nicholasem Britellem.

W zasadzie mógłbym tu zastosować metodę: „kopiuj/wklej” i przenieść wszystko to, co napisałem o ilustracji z pierwszej serii. Bo stylistycznie nic się tu nie zmieniło – nadal jest to miks bardzo klasycznej muzyki na małą orkiestrę ze współczesnymi modyfikacjami. Taki odpowiednik eleganckiego kolesia w garniturze na górze, a na dole dres i adidasy.

Takie wrażenie daje nam znany już temat z czołówki, ale jest on wydłużony wobec oryginału. Dodano wolniejszy początek na perkusję oraz środkową partię smyczków. Nadal jako takiej bazy tematycznej nie ma (w zasadzie same wariacje głównego tematu), a wszystko służy podkreślaniu relacji między bohaterami oraz ich wszelkim intrygom. Wciąż pojawiają się klasyczne style muzyczne (rondo, intermezzo) i różne tony. Muzyka potrafi przyspieszyć i dodać serialowi sznytu (fortepianowe „Kendall’s Journey”; pozornie monotonne „Moderato Con Brio for Violin, Harp and Orchestra” , trochę w stylu Vivaldiego,czy płynące „Money Wins”). Ale to tylko jedna warstwa świata przedstawionego.

Pod całą tą elegancją skrywa się bowiem monstrum – bezwzględnie dążące do zysku oraz utrzymania swej pozycji za wszelką cenę. I tutaj dominują momenty niepokoju, jak w lekko ambientowym „Atmosphere in B Minor” czy bardziej niepokojącym „Tern Haven” (to chyba dźwięk wiolonczeli tak działa) lub nabierającym intensywności „Shiv’s Move”. Maestro wystarczy tylko fortepian, aby zmienić kompletnie nastrój („Andante Con Moto” – zarówno na fortepian i smyczki, jak i w wersji na orkiestrę symfoniczną). Nawet bardziej podniosłe momenty mają w sobie coś melancholijnego, a nawet niepokojącego („This is Not for Tears” na instrumenty dęte).

Najciekawsze w tym wszystkim są wstawki hip-hopowe – zapętlone „Hearts” czy finałowe „24 L to the OG”, w którym Kendall… rapuje o swoim ojcu. To ostatnie może nie jest popisem mistrza mikrofonu, ale Jeremy Strong dał sobie radę. Soundtracku słucha się bardzo dobrze i razem z wydaniem z pierwszej serii tworzy niezwykle spójną, fantastycznie brzmiącą muzykę. Mi wypada ją tylko polecić, bo raczej nic więcej nie jestem w stanie napisać. 4,5 nutki.

Autor recenzji: Radosław Ostrowski
  • Succession (Main Title Theme - Extended Intro Version)
  • Rondo in F Minor for Piano and Orchestra – “Kendall’s Journey”
  • Moderato Con Brio for Violin, Harp and Orchestra
  • Intermezzo in C Minor – “Money Wins”
  • Rondo in F Minor for Solo Piano – “Kendall’s Summit”
  • Atmosphere in B Minor
  • Contredance – “Shiy’s Move”
  • Cello Quintet in C Minor – “Tern Haven”
  • Andante Con Moto – Piano and Strings – “Vaulter”
  • Rondo in F Minor for String Orchestra
  • Concerto Grosso in C Minor – Ripieno Strings
  • Andante Con Moto – String Orchestra Variation
  • Roman’s Beat – “Hearts”
  • Andante in C Minor – Main Theme Strings Variation
  • Maestoso – Piano Solo
  • Larghetto – Piano, Celesta, Strings – “Kendall’s Return”
  • Intermezzo in C Minor – Piano and Double Bass
  • Moderato Con Brio – Violin Sextet
  • Boar on the Floor
  • Kendall’s Departure – “This is Not for Tears”
  • Maestoso – String Orchestra – “To the Press Conference”
  • Concerto Grosso in C Minor + End Credits – “You Have to Be a Killer”
  • 24 L to the OG – feat. Kendall Roy
4.5
Sending
Ocena czytelników:
0 (0 głosów)

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Asian X.T.C

Asian X.T.C

Rocznie na całym świecie powstaje mnóstwo filmów i nie mniej ścieżek dźwiękowych jest wydawanych na płytach. Zapoznawanie się z nimi wszystkimi jest z oczywistych powodów niemożliwe, dlatego nikt tak naprawdę nie wie ile arcydzieł i naprawdę świetnych ścieżek...

„Anna” i wampir

„Anna” i wampir

„Wampir z Zagłębia” – to jedna z najgłośniejszych spraw kryminalnych PRL-u lat 70. Niby schwytano sprawcę i skazano go na śmierć, ale po wielu latach pojawiły się wątpliwości, co pokazały publikowane później reportaże czy nakręcony w 2016 roku film „Jestem mordercą”....

Bullitt

Bullitt

There are bad cops and there are good cops – and then there’s Bullitt Ten tagline mówi chyba wszystko o klasyce kina policyjnego przełomu lat 60. i 70. Film Petera Yatesa opowiada o poruczniku policji z San Francisco (legendarny Steve McQueen), który ma zadanie...