Nothing But Trouble
Kompozytor: Michael Kamen, różni wykonawcy
Rok produkcji: 1990 / 1991
Wytwórnia: Warner Bros.
Czas trwania: 39:22 min.

Ocena redakcji:

 

Kolejna zapomniana komedia, kolejna składanka muzyczna, kolejna pozycja w dorobku Michaela Kamena, której przydałoby się jakieś odrębne, limitowane wydanie. Tak można w dużym skrócie podsumować „Nothing But Trouble” – standardową, acz podlaną horrorem zgrywę przełomu lat 80. i 90. ubiegłego stulecia, z mega gwiazdami ówczesnej komedii amerykańskiej (Chevy Chase, John Candy i odpowiadający za skrypt Dan Aykroyd, dla którego był to też debiut reżyserski) oraz słodko młodziutką Demi Moore w obsadzie.

 

kamen-9680368-1590000981Na płycie od Warnera dominują rzecz jasna piosenki – w taki lub inny sposób przewijające się przez film. Dziewięć przebojów, z których niemal każdy reprezentuje odrębny gatunek – od rocka po country – to miks co prawda zjadliwy i zbliżony akustycznie, ale nijak nie zapadający w pamięć. Poszczególnych fragmentów słucha się dobrze, bo w większości są chwytliwe i bardzo taneczne, a część z nich to dobrze już znane klasyki („The Good Life”, „Big Girls Don't Cry”), które spełniają swą rolę tak w filmie, jak i na krótkim, bo niespełna 40-minutowym krążku. Ale całość ani razu nie wychodzi ponad średnią soundtrackową.

 

Podobnie, jak w przypadku „The Great Outdoors”, tak i tu krążek zdominowało ego Aykroyda, który raczy nas tym razem swoimi… raperskimi próbami, które uskutecznia zarówno pod szyldem swej grupy Elwood Blues Revue, jak i w parze z legendą gatunku, Tupaciem Shakurem, który zresztą wyprodukował album. Oprócz niego rapuje też formacja Digital Underground, zaliczająca nawet gościnny występ w filmie, z przerobionym na tą okazję marszem ślubnym („Tie The Knot”). Wszystkie te fragmenty to jednak zdecydowanie najsłabsze pozycje na płycie, które niespecjalnie pasują do reszty, a same w sobie wypadają już dziś dość śmiesznie, by nie powiedzieć słabo.

 

Natomiast jedyny utwór ilustracyjny pozostawiono na deser. Wieńcząca płytę „Valkenvania Suite” (nazwa pochodzi od pierwotnego tytułu fabuły oraz miejsca akcji) to szczęśliwie wart uwagi urywek partytury Kamena – z jednej strony prezentujący wszelkie charakterystyczne dla tego kompozytora elementy (potężna sekcja dęta, smyczki, pełnoorkiestrowe brzmienie, duch wielkiej przygody), a z drugiej proponujący fajne, niebanalne eksperymenty, jakich próżno szukać w innych tytułach dyskografii maestro. Tym bardziej szkoda więc, że te cztery minuty materiału, to wszystko, co ujrzało do tej pory światło dzienne. Biorąc jednak pod uwagę niezbyt przychylne opinie o filmie, jego potężną klapę finansową oraz nikłą popularność, w chwili obecnej można zapomnieć o czymś więcej.

 

Wobec powyższego nie widzę żadnego sensu w polecaniu tej płyty komukolwiek innemu, jak tylko zatwardziałym fanom kompozytora (którzy rzeczoną suitę bez problemu mogą odsłuchać w Internecie) oraz filmu (część w zaprezentowanych na albumie hitów odbiera się po seansie nieco lepiej). Ale nawet i oni będą prawdopodobnie mocno rozczarowani jej zawartością.

 

P.S. A TUTAJ pełna lista wykorzystanych w filmie utworów.

Autor recenzji: Jacek Lubiński
  • 1. The Good Life – Ray Charles
  • 2. Same Song – Digital Underground with Tupac Shakur & Dan Aykroyd
  • 3. Get Over – Nick Scotti
  • 4. Big Girls Don't Cry – Frankie Valli & The Four Seasons
  • 5. Tie the Knot – Digital Underground
  • 6. Bonestripper – Damn Yankees
  • 7. Atlantic City (Is a Party Town) – Elwood Blues Revue
  • 8. La Chanka – Bertila Damas
  • 9. I Mean I Love You – Hank Williams, Jr.
  • 10. Valkenvania Suite – Michael Kamen
2
Sending
Ocena czytelników:
2 (2 głosów)

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Asian X.T.C

Asian X.T.C

Rocznie na całym świecie powstaje mnóstwo filmów i nie mniej ścieżek dźwiękowych jest wydawanych na płytach. Zapoznawanie się z nimi wszystkimi jest z oczywistych powodów niemożliwe, dlatego nikt tak naprawdę nie wie ile arcydzieł i naprawdę świetnych ścieżek...

„Anna” i wampir

„Anna” i wampir

„Wampir z Zagłębia” – to jedna z najgłośniejszych spraw kryminalnych PRL-u lat 70. Niby schwytano sprawcę i skazano go na śmierć, ale po wielu latach pojawiły się wątpliwości, co pokazały publikowane później reportaże czy nakręcony w 2016 roku film „Jestem mordercą”....

Bullitt

Bullitt

There are bad cops and there are good cops – and then there’s Bullitt Ten tagline mówi chyba wszystko o klasyce kina policyjnego przełomu lat 60. i 70. Film Petera Yatesa opowiada o poruczniku policji z San Francisco (legendarny Steve McQueen), który ma zadanie...