Hitch
Kompozytor: różni wykonawcy
Rok produkcji: 2005
Wytwórnia: Columbia / Sony
Czas trwania: 49:10 min.

Ocena redakcji:

 

Ten film z udziałem "Dużego Willa" to, trzeba przyznać, nawet przyjemna i, co ważniejsze, w miarę śmieszna komedia romantyczna. Duża w tym zasługa aktorów, ale także i muzyki. W trakcie oglądania filmu oprawa muzyczna przyciąga uwagę i bardzo dobrze współgra z konkretnymi scenami, a także z ogólnym klimatem produkcji. Kiedy więc swego czasu wychodziłem z sali kinowej, nie dziwiły mnie uwagi innych osób, traktujące o zakupie płyty z muzyką. Mnie bowiem też naszła ochota, by takowy soundtrack sobie sprawić…

 

Zacznijmy jednak od tego, iż pierwotnie muzykę do filmu skomponował George Fenton. Została ona jednak porzucona na rzecz piosenek z opisywanej płyty (na której zresztą jest sporo braków). Z oczywistych względów nie ma i nie będzie osobnego krążka z kompozycją Fentona. Nie spotkałem się także, ani nie słyszałem, o żadnym bootlegu z tą partyturą, choć istnienia takowego nie wykluczam. Co prawda na wydaniu DVD z filmem istnieje dodatek w postaci przywróconego początku z muzyką Fentona właśnie, ale generalnie na tym rola jego pracy się kończy i koniec końców kompozycja ta właściwie nie ma racji bytu. Z jednej strony szkoda – z drugiej naprawdę trudno wyobrazić sobie co poniektóre sceny ze zwykłą ilustracją miast wykorzystanych ostatecznie piosenek, co sugeruje jednak dobrą decyzję producentów.

 

hitch_inna-7518348-1590001256Ale co do opisywanego soundtracku, to niestety muszę stwierdzić, iż jest on średni… i to bardzo. To, co w filmie sprawdza się doskonale, na płycie nie brzmi już tak dobrze. Tym większa szkoda, gdyż liczyłem na naprawdę solidną porcję muzyki, a dostałem zwykłego przeciętniaka. Na pewno na uwagę zasługuje pięć pierwszych piosenek – “One Thing", "Don't You Worry 'Bout a Thing", "This Is How I Feel", "Ooh Wee" i "Now That We Found Love" to bez wątpienia te kawałki, które najbardziej wpadają w ucho i kojarzą się z samym filmem. Nie ma się co rozpisywać na temat każdej z nich – to po prostu niezłe, miejscami dobre granie, zamykające się w kręgu rock/pop/hip-hop. Z tej całej piątki najlepsze wydało mi się "Now That We Found Love". To piosenka najbardziej taneczna i najsympatyczniejsza, a pochodząca z samego finału. Z innych utworów wart uwagi jest jeszcze "You Can Get It If You Really Want" Jimmy'ego Cliffa, ale to już numer stary i znany, choć nadal jary.

 

Wszystkie inne kawałki albo w ogóle mi się nie podobały, albo już dawno wyleciały z głowy, a co za tym idzie – nie są zbyt dobre. Dziwi także (bo raczej nie jest mocno odczuwalny) brak jakiejkolwiek piosenki Willa 'Hitcha' Smitha. Zabieg to przecież powszechny, że raper grający główną rolę (lub jedną z głównych) dorobi się także na tantiemach z soundtracku. Tu nie zastosowano tego zabiegu, co jednak specjalnie nikogo raczej nie przejęło…

 

Mimo wszystkich zarzutów, soundtrack trzyma w miarę równy poziom rytmiczno-klimatyczny. I choć niektóre utwory są wyraźnie gorsze od reszty, to jednak całość wypada znośnie, w czym pomaga także w miarę krótki czas trwania albumu. Tyle, że – jak już pisałem – jest on wciąż bardzo przeciętnym wydawnictwem. Każdy jednak lubi co innego i wiem, że niektórym osobom się spodoba (bądź już się spodobał). Zatem, w zależności od jej zastosowania, efekt będzie różny. Na imprezie i podczas jazdy autem płyta spełni swoje zadanie i wypadnie dobrze (acz nie rewelacyjnie). Jednak zupełnie osobno, tak do zwykłego posłuchania i poczucia jeszcze raz filmowego klimatu, jest dużo gorzej… Nie będę więc ani zachęcał, ani odradzał. Reszty dopełni ocena.

 

P.S. Tekst ten jest poprawioną i uzupełnioną wersją recenzji napisanej dla portalu film.org.pl.
TU z kolei spis wszystkich piosenek w filmie wykorzystanych.

Autor recenzji: Jacek Lubiński
  • 1. 1 Thing – Amerie
  • 2. Don't You Worry 'Bout A Thing – John Legend
  • 3. This Is How I Feel – Earth, Wind & Fire feat. Kelly Rowland & Sleepy Brown
  • 4. Ooh Wee – Mark Ronson feat. Ghostface Killah, Nate Dogg, Trife Da God & Saigon
  • 5. Now That We Found Love – Heavy D & The Boyz
  • 6. Happy – Meleni Smith
  • 7. Love Train – The O'Jays
  • 8. I Can't Get Next To You – The Temptations
  • 9. You Can Get It If You Really Want! – Jimmy Cliff
  • 10. It's Easy To Fall In Love (With A Guy Like You) – Martha Reeves & The Vandellas
  • 11. Reasons – Earth, Wind & Fire
  • 12. Never Gonna Let You Go (She's A Keepa) – Omarion
  • 13. Turn Me On (Low Tide Remix) – Kevin Lyttle
2
Sending
Ocena czytelników:
2 (2 głosów)

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

„Anna” i wampir

„Anna” i wampir

„Wampir z Zagłębia” – to jedna z najgłośniejszych spraw kryminalnych PRL-u lat 70. Niby schwytano sprawcę i skazano go na śmierć, ale po wielu latach pojawiły się wątpliwości, co pokazały publikowane później reportaże czy nakręcony w 2016 roku film „Jestem mordercą”....

Bullitt

Bullitt

There are bad cops and there are good cops – and then there’s Bullitt Ten tagline mówi chyba wszystko o klasyce kina policyjnego przełomu lat 60. i 70. Film Petera Yatesa opowiada o poruczniku policji z San Francisco (legendarny Steve McQueen), który ma zadanie...

Halston

Halston

Roy Halston – zapomniany, choć jeden z ważniejszych projektantów mody lat 70. i 80. Człowiek niemal cały czas lawirujący między sztuką a komercją, został przypomniany w 2021 roku dzięki miniserialowi Netflixa od Ryana Murphy’ego. Choć doceniono magnetyzującą rolę...