Polecamy lipcowy Beethoven Magazine…

Aktualności

– Czego się pani boi? – zranienia, rozczarowania ludźmi, ich przyjaźnią albo miłością. Inny strach jest mi obcy – zdradza czytelnikom „Beethoven Magazine” Aleksandra Kurzak w rozmowie z Remigiuszem Grzelą. Jej portret zdobi okładkę najnowszego, 12 numeru pisma, którego wydawcą jest Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena. 34-letnia Polka to dziś wschodząca gwiazda opery, która stale gości na największych scenach świat""a, m. in. w nowojorskiej Metropolitan Opera i londyńskiej Royal Opera House. Pretekstem do rozmowy ze śpiewaczką jest zapowiedziana na sierpień premiera jej solowej płyty „Gioia!”, która ukaże się nakładem Decca Classics. Aleksandra Kurzak jest pierwszą polską wokalistką, która podpisała stały kontrakt z tą renomowaną wytwórnią płytową. – Głos to zwierciadło duszy. Można w nim usłyszeć radość, spokój albo nieszczęście, które jest ukrywane przed światem – zauważa Kurzak w pierwszej tak szczerej rozmowie, której udzieliła polskiej prasie.

 


Kwartalnik muzyczno-kulturalny „Beethoven Magazine” zawiera także podsumowanie minionych trzech miesięcy w życiu muzycznym, zapowiedzi wydarzeń oraz artykuły problemowe. W 12. numerze pisma, m. in.: Jędrzej Słodkowski pisze o niedawnych buntach orkiestr i dymisjach dyrektorów w polskich teatrach operowych -Bunty orkiestr, nadużycia szefów – tak wyglądała wiosna w polskich operach. Czy przyniosła oczyszczenie?; Przewodnik po europejskich festiwalach muzycznych w lecie – dlaczego znów warto jeździć do Bayreuth?; O letnich wystawach od Wenecji po Nowy Jork pisze Monika Małkowska; Richard Wagner wciąż czeka w Polsce na odkrycie – szkic Piotra Deptucha przed zapowiadaną premierą „Holendra Tułacza” w reżyserii Mariusza Trelińskiego; Jacka Marczyńskiego ranking polskich śpiewaków – od Piotra Beczały i Mariusza Kwietnia; Kto zastraszał, tupał i wyzywał od kretynów? Najwięksi dyrygenci, których wielbimy – galerię dyrygentów-tyranów prezentują Dorota Szwarcman i Anna S. Dębowska; O projektach nowoczesnych sal koncertowych w Polsce i na świecie pisze Anna Cymer; Trent Reznor i Atticus Ross – kim są twórcy nagrodzonej Oscarem muzyki do filmu The Social Network? – artykuł Łukasza Waligórskiego z portalu MuzykaFilmowa.p

 

Gorąco zapraszamy do lektury letniego wydania kwartalnika Beethoven Magazine. Najświeższe wydanie, oraz wszystkie poprzednie, można pobrać z tego adresu.

Autor: admin

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pomoc dla Jana A.P. Kaczmarka. Jego stan zdrowia jest poważny…

Pomoc dla Jana A.P. Kaczmarka. Jego stan zdrowia jest poważny…

Stan zdrowia kompozytora muzyki filmowej i zdobywcy Oskara – Jana AP Kaczmarka – jest poważny. Zanik wieloukładowy (ang. multiple system atrophy, MSA) to choroba, która utrudnia mu normalne funkcjonowanie i pracę. Córka kompozytora zorganizowała zbiórkę pieniędzy, które potrzebne są by zapewnić Panu Janowi profesjonalną opiekę:

Justin Hurwitz ze Złotym Globem za muzykę do filmu „Babilon”

Justin Hurwitz ze Złotym Globem za muzykę do filmu „Babilon”

Kompozytor Justin Hurwitz kontynuuje doskonałą passę jeśli chodzi o Złote Globy, zdobywając po raz kolejny nagrodę za najlepszą muzykę do filmu „Babilon”. To już czwarta statuetka tego kompozytora, który był do nagrody nominowanych do tej pory czterokrotnie.