Czy muzyka elektroniczna może stanowić odpowiednią oprawę dla serialu, którego akcja osadzona jest w Nowym Jorku na początku XX wieku? Reżyser Steven Soderbergh i kompozytor Cliff Martinez już drugi rok z powodzeniem udowadniają, że tak. Najważniejsze tematy z serialu The Knick stacji Cinemax mogliśmy usłyszeć 30 maja podczas Międzynarodowej Gali Seriali w ramach tegorocznej 8. edycji Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie.
Ścieżki dźwiękowe Martineza są minimalistyczne i surowe. Unika on konwencjonalnych rozwiązań, nieustannie poszukując brzmień niecodziennych i wyjątkowych. Znakomicie łączy muzykę elektroniczną z całą gamą oryginalnych, rzadko spotykanych instrumentów z charakterystycznymi dla niego zabiegami rytmiczno-perkusyjnymi. Wszystko to sprawia, że Cliff Martinez jest jednym z najciekawszych obecnie kompozytorów muzyki filmowej.
Ścieżka dźwiękowa do serialu The Knick jest jedną z najbardziej ekscytujących we współczesnej telewizji. Soderbergh z wielką dokładnością oddał realia historyczne, a anachroniczna w tym kontekście muzyka Martineza — tak bardzo współczesna i elektroniczna — w dużej mierze buduje mroczną i psychodeliczną atmosferę serii.
Podczas Międzynarodowej Gali Seriali zabrzmiało światowe prawykonanie suity z muzyką Cliffa Martineza do The Knick w przygotowanej specjalnie dla Festiwalu Muzyki Filmowej aranżacji Stefana Behrischa. Przypomnijmy sobie, jak zabrzmiały elektroniczne brzmienia Martineza w wersji na orkiestrę symfoniczną.
Kolejny film z Międzynarodowej Gali Seriali już za dwa tygodnie tradycyjnie na kanale YouTube, stronie internetowej i fanpage’u Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie. Śledźcie nasze profile!
Koncert Międzynarodowa Gala Seriali był organizowany we współpracy z HBO Polska i Varѐse Sarabande.
Fragmenty filmowe The Knick dzięki uprzejmości HBO Polska, produkcja Cinemax.
0 komentarzy