Kino już jakiś czas temu skończyło 100 lat – teraz pora na poszczególne wytwórnie, które wciąż pozwalają mu istnieć i się rozwijać. Z uwagi na zacny wiek, niektóre z nich postanowiły nieco odświeżyć swój wizerunek. Nie tak dawno nową odsłonę swojego logo zaprezentował Paramount, a stało się to przy okazji premiery "Mission: Impossible – Ghost Protocol". Z tej okazji muzykę pod czołówkę napisał nie kto inny, jak autor ilustracji do najnowszej odsłony przygód Ethana Hunta, czyli Michael Giacchino.
Teraz przyszedł czas na Briana Tylera i wytwórnię Universal, której znaczek w postaci matuszki Ziemi jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych i lubianych przez widzów. W przeciwieństwie do Giacchino, Tyler nie napisał jednak nowego motywu, a po prostu podrasował poprzedni, autorstwa Jerry'ego Goldsmitha. Młody kompozytor bardziej uwypuklił w nim basy, dodał delikatne chóry, skrzypce oraz nieco bębnów na sam koniec. I trzeba przyznać, że efekt finalny, w połączeniu z dokładniejszym i bardziej epickim spojrzeniem na naszą planetę w porównaniu do lat poprzednich, jest piorunujący. Poniżej porównanie ze wszystkimi poprzednimi odsłonami Universalu (z podłożonym fragmentem ilustracji Jamesa Hornera do filmu "Casper" – autora muzyki do pamiętnej czołówki na 75-lecie wytwórni z początku lat 90-tych), a także krótki filmik z sesji nagraniowej. W kinach czołówka pojawi się po raz pierwszy przed animowanym filmem "Lorax", którego premiera w Polsce już za tydzień.
0 komentarzy