• Kingsman: The Golden Circle
  • Suicide Squad, The
  • Tom Clancy’s Without Remorse
  • Revolver
  • Bosch

Bosch

data publikacji: 09/08/2021

Bosch

"...na własną odpowiedzialność..."

Kompozytor: Jesse Voccia

Rok produkcji: 2017

Wytwórnia: Varese Sarabande

Czas trwania: 83:24 min.

 

Hieronim Bosch – średniowieczny malarz niderlandzki, specjalizujący się w pełnych symboli oraz tajemnic obrazów, głównie inspirowanych tematyką biblijną. To samo nazwisko otrzymał też policyjny detektyw z Los Angeles, bohater cyklu kryminałów Michaela Connelly’ego. Serię tę, decyzją Amazon Prime Video, przeniesiono na mały ekran. Twórcą serialu został Eric Overmaier, czyli współtwórca kultowego „The Wire”, a tytułową rolę zagrał fantastyczny Titus Welliver. Każdy sezon to osobna opowieść kryminalna, w której detektyw prowadzi skomplikowane śledztwa. Produkcja okazała się bardzo popularna i doczekała się aż siedmiu sezonów.

 

Wydana została także ilustracja muzyczna do „Boscha”. Album zawiera tylko muzę z sezonów 1-3, ale to wystarczy do pokazania z czym mamy do czynienia. Za score odpowiada Jesse Voccia – kompozytor, multiinstrumentalista oraz producent muzyczny. I wydaje mi się, że to najbardziej znana praca Kalifornijczyka, który miesza tu elektronikę, ambient oraz jazz.

 

Niestety, większość ścieżki dźwiękowej skupia się na budowaniu napięcia, czyli jest bardzo powolna, oszczędna, minimalistyczna, wręcz nużąca. Oparta na opadających smyczkach zmieszanych z innymi dźwiękami, głównie fortepianu – jak w „Cabin Fever”, „To Mom’s House” lub „Searching the Hotel Room”. Są także inne urozmaicenia pokroju elektronicznej perkusji („Watching the Tapes” i intensywne „Finding the Trail”) czy przewijającej się trąbki („Accessing Records”). To właśnie ten ostatni instrument zostaje wykorzystany do zbudowania czegoś na kształt tematu Boscha – czy to w sennym „Mulholland Drive” lub pod koniec mrocznego „Tangled in Her Web” – jednak to brzmienie pojawia się zbyt rzadko, aby zostać w pamięci na dłużej. Zresztą gros utworów jest przerażająco krótkich, bo oscyluje w okolicach dwóch minut grania. Trudno więc znaleźć tu cokolwiek, co dawałoby się słuchać w oderwaniu od obrazu.

 

Nie oznacza to jednak, że w „Boschu” nie ma bardziej wyrazistych momentów. Do takich zaliczyć należy rozpędzone perkusjonaliami i przemielonymi dźwiękami „Suspect Captured”, które skutecznie podkręca adrenalinę (choć troszkę mocno przypomina styl Harry’ego Gregsona-Williamsa). Podobny rytm ma okraszone gitarą „Chasing Chilton”, cięższe w drugiej połowie „Cruising” czy mieszające dynamiczną perkusję z o wiele za wolnym fortepianem „Kidnapped”.

 

Najbardziej w pamięć zapadają jednak dwa utwory. Pierwszy to piosenka z czołówki – absolutnie jazzowe „Can’t Let Go” z fantastycznymi solówkami trąbki. Drugi to z kolei temat z napisów końcowych – „Bosch End Title” miesza jazzową perkusję z podkręconą elektroniką, budując niepokojącą atmosferę. Na końcu albumu dostajemy jeszcze kilka utworów dodatkowych, jednak w zasadzie są one zbędne.

 

Czy zatem warto dać „Boschowi” szansę do odsłuchu? Nie jestem tego pewny – w samym serialu swoje zadanie spełnia zaledwie poprawnie, ale wydanie płytowe odstrasza czasem. Ponad 80 minut muzyki to dużo za dużo, z czego większość jest przerażająco krótka i troszkę na jedno kopyto. Polecam raczej na własną odpowiedzialność, a moja ocena jest naciągnięta.

Autor recenzji: Radosław Ostrowski


CD 1

01.

Can’t Let Go (Caught A Ghost) – Nolan Jesse Obrien

02.

End of Watch

03.

Cabin Fever

04.

View from Above

05.

Loose Ends

06.

Watching the Tapes

07.

Finding the Trail

08.

To Mom’s House

09.

Accessing Records

10.

Rodeo

11.

Los Angeles

12.

Mulholland Drive

13.

Suspect Captured

14.

Tangled in Her Web

15.

Searching in the Hotel Room

16.

Chasing Chilton

17.

Victim Routine

18.

Crusing

19.

The Crime Scene

20.

Kidnapped

21.

Drop House Raid

22.

Mystery Lady

23.

Goodnight

24.

Goodbye Sharky

25.

Scoping the Crib

26.

Rescue

27.

Keep Him for Me

28.

Finding the Stash

29.

Keisha Calls

30.

Off the Books

31.

Ocean of Containers

32.

Walls Closing In

33.

Long Drive Home

34.

Detective Games

35.

Morning in America

36.

Wandering Cash

37.

Might Really Be Him

38.

Aftermath

39.

Bosch End Title

40.

Homecoming (bonus track)

41.

The Woods (bonus track)

42.

Under the Freeway (bonus track)

43.

The Lair (bonus track)

44.

Foot Pursuit (bonus track)

Komentarze

jordan 11 23-09-2021, 04:27

I must express some thanks to the writer just for bailing me out of this incident. After searching throughout the online world and coming across notions which were not pleasant, I thought my life was well over. Living without the solutions to the problems you have solved all through your entire guideline is a critical case, and the ones which may have negatively affected my career if I hadn't encountered your website. Your own understanding and kindness in controlling everything was tremendous. I'm not sure what I would have done if I hadn't come upon such a subject like this. I can at this time look forward to my future. Thank you very much for this skilled and results-oriented help. I won't hesitate to refer the blog to any person who would like assistance on this area. <a href="ht tp://www.jordan11retro.us.com" >jordan 11</a> [url=http://www.jordan1 1retro.us.com]jordan 11[/url]


Dodaj komentarz

Nick
E-mail
Ocena [1-5]
Komentarz