
Ford v Ferrari |
data publikacji: 22/02/2020 |
Le Mans ‘66
"...dodające adrenaliny oraz prawdziwego kopa..."
Kompozytor: Marco Beltrami & Buck Sanders, różni wykonawcy
Rok produkcji: 2019
Wytwórnia: Fox Music
Czas trwania: 39:34 min.
Było już o muzyce oryginalnej, teraz pora na "pożyczoną". Czyli na soundtrack z większością utworów wykorzystanych w filmie. O dziwo, zdecydowano się na te mniej znane i oczywiste kawałki. Wyjątkiem od tej reguły jest Nina Simone ze swoją bardzo romantyczną wersją „I Put a Spell on You”, ale reszta – przynajmniej dla mnie – była prawdziwym odkryciem.
Ta płyta to przede wszystkim rockowe numery z lat 60., co pasuje do realiów filmu. Niejaką jego wizytówką jest remiks „Polk Salad Annie”, który pojawia się w pierwszym wyścigu Kena Milesa. Instrumentalny numer chwyta prostym basem, coraz bardziej pędzącą perkusją, zadziornymi solówkami gitary oraz wejściami dęciaków. Drugim wartym uwagi utworem instrumentalnym jest spokojna, gitarowa kompozycja The Byrds, sprawnie płynąca w tle i mocno zapadająca w pamięć. Wystarczy gitara z perkusją, a można osiągnąć tak wiele. Ostatnim tego typu fragmentem jest odrywająca się od reszty płyty kompozycja Lesa Baxtera. Bardzo elegancka muzyka jazzowa, pasująca raczej do reklamy z epoki.
Piosenek też na szczęście nie zabrakło. Tą najbardziej mi znaną jest jazzowa wersja wspomnianego „I Put a Spell on You”, z bardzo agresywną partią saksofonu w środku. Pozornie wydaje się nie pasować do reszty składanki, jednak pozwala na chwilę złapać oddech oraz pięknie podkreśla romantyczną scenę tańca Milesa z żoną. W podobnym tonie przygrywa zwiewnie Lucky Blondo, kiedy trafiamy do Francji.
Drugim mi znanym numerem jest dynamiczne, jak na tamte czasy, „Have Love Will Travel”, które usłyszałem po raz pierwszy w... zwiastunie „Johna Wicka”. Najmocniejsze solo ma tutaj... saksofon, co w przypadku rockowych utworów jest normą. Dynamika nie opuszcza też kawałka The Kingsmen pod wielce chwytliwym tytułem „Money” czy The Sparkles w „Hipsville 29 B.C.”. Właśnie te fragmenty najbardziej zwracają na siebie uwagę. Z kolei najmniej do gustu przypadły mi te lżejsze oblicza rocka i/lub muzyki country, ale to nie znaczy, że są to złe numery. Po prostu mi nie podeszły.
Aby jeszcze uatrakcyjnić płytę, wrzucono na nią trzy fragmenty ścieżki dźwiękowej napisanej przez duet Beltrami/Sanders. O nich jednak pisałem już wcześniej i nie będę się powtarzał. Napiszę tylko, że wybrano zdecydowane highlighty całej ilustracji.
Reasumując jest to kolejna świetna składanka, tym razem zawierająca mniej znane hity z lat 60. Klimatyczne dźwięki, nierozerwalnie kojarzące się z filmem i odpowiednio dodające adrenaliny oraz prawdziwego kopa. Razem ze scorem tworzy bardzo energiczny pakiet o większej mocy niż jakiekolwiek zestaw dopalaczy. Absolutnie godna polecenia pozycja.
Przeczytaj także:
CD 1
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
01. | Polk Salad Annie (Ford v Ferrari Remix) – James Burton |
![]() ![]() ![]() ![]() |
02. | Money (That’s What I Want) – The Kingsmen |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
03. | Have Love Will Travel – The Sonics |
![]() ![]() ![]() ![]() |
04. | I Put a Spell On You – Nina Simone |
![]() ![]() ![]() ![]() |
05. | Une fille comme toi – Lucky Blondo |
![]() ![]() ![]() |
06. | Love’s Gonna Live Here – Buck Owens |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
07. | Stranger in a Strange Land – The Byrds |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
08. | Le Mans 66 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
09. | Team Player |
![]() ![]() ![]() ![]() |
10. | Crescent Wrench |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11. | Ace of Spades – Link Wray |
![]() ![]() ![]() |
12. | Dark Side – The Shadows of Knight |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13. | Hipsville 29 B.C. (I Need Help) – The Sparkles |
![]() ![]() ![]() |
14. | Flyin Saucers Rock N Roll – Billy Lee Riley |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15. | Shooting Star – Les Baxter |
Komentarze
Obecnie brak komentarzy.
Dodaj komentarz