• Sztuka kochania
  • Tortue Rouge, La (Red Turtle, The)
  • Guardians of the Galaxy, Vol. 2
  • Så som i Himmelen (As It Is in Heaven)
  • Sling Blade

Czołówkowo

data publikacji: 03-03-2012, 15:35

Kino już jakiś czas temu skończyło 100 lat - teraz pora na poszczególne wytwórnie, które wciąż pozwalają mu istnieć i się rozwijać. Z uwagi na zacny wiek, niektóre z nich postanowiły nieco odświeżyć swój wizerunek. Nie tak dawno nową odsłonę swojego logo zaprezentował Paramount, a stało się to przy okazji premiery "Mission: Impossible - Ghost Protocol". Z tej okazji muzykę pod czołówkę napisał nie kto inny, jak autor ilustracji do najnowszej odsłony przygód Ethana Hunta, czyli Michael Giacchino. 


 

Teraz przyszedł czas na Briana Tylera i wytwórnię Universal, której znaczek w postaci matuszki Ziemi jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych i lubianych przez widzów. W przeciwieństwie do Giacchino, Tyler nie napisał jednak nowego motywu, a po prostu podrasował poprzedni, autorstwa Jerry'ego Goldsmitha. Młody kompozytor bardziej uwypuklił w nim basy, dodał delikatne chóry, skrzypce oraz nieco bębnów na sam koniec. I trzeba przyznać, że efekt finalny, w połączeniu z dokładniejszym i bardziej epickim spojrzeniem na naszą planetę w porównaniu do lat poprzednich, jest piorunujący. Poniżej porównanie ze wszystkimi poprzednimi odsłonami Universalu (z podłożonym fragmentem ilustracji Jamesa Hornera do filmu "Casper" - autora muzyki do pamiętnej czołówki na 75-lecie wytwórni z początku lat 90-tych), a także krótki filmik z sesji nagraniowej. W kinach czołówka pojawi się po raz pierwszy przed animowanym filmem "Lorax", którego premiera w Polsce już za tydzień.

 

 


 

Autor: Mefisto

Komentarze

voithuus 03-03-2012, 16:41

Stwierdzam, że nowe logo jest beznadziejne.


Tomek 03-03-2012, 16:57

Nowe logo Universalu jest spektakularne - szczególnie te stalowe, masywne litery. Ale pod względem "magii" the best to logo z lat 90-ych, które można zobaczyć przed Jurassic Park, Wodnym światem czy Życiem Carlita. A Tyler wreszcie zrobił coś, po czym będzie zapamiętany. Świetny pomysł z chórem i perkusją. Nowe logo Paramountu również bajecznie zanimowane, choć krótki motyw Giacchino do Goldsmitha/Tyler startu raczej nie ma :)


darek2 27-07-2012, 18:37

najlepsze czołówki: 1. Columbia Pictures - taka pani co przypomina statuę wolności. 2. Universal Pictures - ziemia. 3. TriStar Pictures - koń z skrzydłami. 4. Best Film - logo.


sdkfhsld 02-08-2012, 07:54

I jeszcze Fox


Dodaj komentarz

Nick
E-mail
Komentarz