• Split
  • Ballerina
  • Secret Life of Pets, The
  • Storks
  • Trolls

Kraków stał się miastem-symbolem postrzegania muzyki filmowej jako prawdziwej sztuki

data publikacji: 17-06-2016, 13:53

„Droga do Krakowa”

„Kraków - miastem-symbolem postrzegania muzyki filmowej jako prawdziwej sztuki”

 

„Kraków stał się miastem-symbolem postrzegania muzyki filmowej jako prawdziwej sztuki, ale zarazem też jako nowoczesnego spektaklu” – tak wspomina FMF Andy Hill w „Scoring the Screen”, ostatniej publikacji zgłębiającej tematykę muzyki filmowej. Amerykański producent muzyczny i pedagog gościł w Krakowie podczas 7. i 8. edycji Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie.


Andy Hill wydał trzy powieści: „Nowhere-Land”, „The Last Days of Madame Rey” oraz „Enoch’s Portal”, a także scenariusz na bazie życia Nikoli Tesli. Ostatnią jego publikacją jest „Scoring the Screen: The Secret Language of Film Music”. W „Scoring the Screen” Hill analizuje szeroko pojętą muzykę filmową. Rozdział 14 pt. „Wbrew przeciwnościom: Droga do Krakowa” Amerykanin dedykuje w całości Krakowowi i Festiwalowi Muzyki Filmowej. Pisze w nim tak: „Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie to wydarzenie, podczas którego 15-tysięczna widownia TAURON Areny wypełnia się niemal po brzegi w celu obejrzenia projekcji filmów z muzyką na żywo, takich jak na przykład „Gladiator” czy „Star Trek”. Podczas krakowskiego festiwalu niektóre ze ścieżek dźwiękowych, które opisałem w książce, takie jak „Pachnidło” czy „Matrix”, lub też nowe dzieła Elliota Goldenthala, zostały przyjęte w sposób, jakiego mogłyby pozazdrościć gwiazdy rocka. Zarówno dla mnie, jak i dla wielu innych osób z branży, które uczestniczyły w FMF, Kraków stał się miastem-symbolem postrzegania muzyki filmowej jako prawdziwej sztuki, ale zarazem też jako nowoczesnego spektaklu. W tym miejscu można też wyjaśnić znaczenie tytułu podrozdziału. „Droga do Krakowa” nie jest tylko i wyłącznie grą słów w oparciu o tytuł utworu „The Road to Dubno”, podniosłego motywu napisanego przez Franza Waxmana na potrzeby filmu kostiumowego „Taras Bulba” z 1962 roku, doskonale znanego miłośnikom klasycznej muzyki filmowej. Tytuł stanowi także metaforę tego, co reprezentują wydarzenia takie jak FMF: ciągle poszerzającą się drogę do poważnych badań i docenienia przez szeroką publiczność muzyki filmowej, języka znaków, które przyjmują kształt nut, figur, motywów oraz fraz, które wraz z obrazami filmu odkrywają ukryte treści ludzkiej wyobraźni.”

 

Książkę „Scoring the Screen” w postaci e-booka można kupić na: www.scoringthescreen.com.

 

Andy Hill jest amerykańskim producentem muzycznym i pedagogiem. Ukończył Tisch School of Arts Uniwersytetu Nowego Yorku. Od 1987 do 1996 był wicedyrektorem działu produkcji muzycznej w Walt Disney Pictures, gdzie nadzorował produkcję muzyki do wielu filmów, w tym: „Króla Lwa”, „Pięknej i Bestii” oraz „Zakonnicy w przebraniu”, a także prowadził zażyłą współpracę z Hansem Zimmerem oraz Alanem Menkenem. Filmy, do których muzykę nadzorował Hill pod szyldem działu muzycznego Disneya i jego cenionego szefa Chrisa Montana, zdobyły dziewięć Oscarów w kategoriach muzycznych. Kiedy skończył pracę dla Disneya, Hill utworzył Andy Hill Film + Music, pod auspicjami Modern Music, w którym koordynował produkcję muzyki do filmów: „List w Butelce”, „Ed Wood”, „Happy Feet: Tupot małych stóp” oraz „Elmo”, który wygrał nagrodę Grammy w 2000 roku w kategorii Najlepszy Album Muzyczny dla Dzieci. W latach 2006 – 2011 Hill kierował programem studiów podyplomowych „Kompozycja muzyczna dla ekranu” dla Columbia College Chicago. Jego studenci zdobyli uznanie w biznesie i współpracowali z takimi uznanymi kompozytorami jak John Powell, Mychael Danna, Jeff Danna, Johnny Klimek i Javier Navarrete.

 

Więcej informacji na: www.fmf.fm 
Organizatorami FMF są: Miasto KrakówKrakowskie Biuro Festiwalowe i RMF Classic

#ilovefmf

Autor: informacja prasowa

Komentarze

Obecnie brak komentarzy.

Dodaj komentarz

Nick
E-mail
Komentarz